Артексплейнер у сторіз: Заборона запустила новий формат
Українське незалежне медіа Заборона запускає новий формат. Раз на тиждень редакція, а також запрошені автори будуть розповідати про поки що маловідомих та, головне, цікавих персоналій.
Це необмежена територія: в стислих, коротких сторіз ми будемо розповідати про художні практики та методології митців у широкому сенсі слова. Героям публікацій формату стануть літератори, шоуранери, режисери, представники арт-спільноти, геймдизайнери, сценаристи, куратори, академіки та багато хто ще.
Перш за все, задача формату Артексплейнера — розповісти про маловідомих в Україні персоналій, стисло познайомити з іх творами та навести міст між їх практиками та сучасними культурними та соціо-політичними процесами, які відбуваються в країні і світі.
Паскаль Ґілен: про культуру відміни самої культури, деколонізацію і Україну
Перший герой — бельгійський соціолог культури та дослідник мистецтва часів пізнього капіталізму Паскаль Ґілен. Книжки Ґілена перекладаються українською, а сам він приїжджає до Києва під час війни, щоб побудувати спільні академічні проєкти з вивчення, серед іншого, деколонізації української культури.
«Культура та мистецтво — це не одне й те саме, і для мене дуже важливо це сказати. Звичайно, мистецтво відіграє дуже важливу роль, оскільки воно дарує сенс. Це дає значення культурі. Наприклад, коли ви вперше в житті читаєте роман про гей-стосунки, то отримуєте нову перспективу. Ви бачите, що інші люди можуть надати сенс любовним стосункам в інший спосіб. Ось як працює мистецтво для мене. Тому в цьому сенсі я вважаю, що культура точно на часі. Вона відіграє фундаментальну роль у перепроєктуванні нації, перепроєктуванні країни, і це знову пов’язано з моїм фундаментальним питанням: чим заповнити прогалину після деколонізації?» — каже Паскаль Ґілен.
Читати більше новин в TelegramВлодко Костирко: що треба знати про українського художника й декоратора
Другий герой — Влодко Костирко, митець, мистецтвознавець, куратор і дизайнер інтер’єру, що працює у Львові. Його називають автором «львівського стилю» та «містифікатором Галичини».
Роботи Костирка відомі тим, хто бував у Львові й відвідував найпопулярніші ресторації та кав’ярні — наприклад, «Атляс» чи «Світ кави». Художник спроєктував дизайн, у якому відтворює образи давнього, здебільшого габсбурзького Львова. Стиль, який він створив, став маркером для багатьох інших дизайнерів і художників інтер’єру в Україні.
Стиль Костирка — це суміш сучасного мистецтва, історії та предметів минулого, які формують певний міф про місце чи персону.
Куратор Павло Гудімов, який зробив чимало виставок Костирка, називає практику художника терміном «нові старі майстри». Це термін Дональда Куспіта, американського мистецтвознавця, який казав, що концептуальне мистецтво вичерпало себе, і тому багато митців почали апелювати до мистецької мови минулого — Відродження чи Бароко.
Читати більше новин в Telegram