'
Читаєте зараз
Шахраї придумали, як красти в користувачів онлайн-ігор

Шахраї придумали, як красти в користувачів онлайн-ігор

Ilona Kivva
Автор:
  • Роботів навчили використовувати штучний інтелект, щоб імітувати спілкування реальних людей.
  • Наразі грою, яка найбільше страждає від ботів, є випущена у 2013 році Old School RuneScape.
  • Розробники вже тестують варіанти протидії. Звичайні гравці можуть допомогти спеціальними інструментами.

Масове розповсюдження фейкових облікових записів створює для реальних гравців небувалу конкуренцію. Тепер, аби роздобути безкоштовні нагороди, які дає гра, треба змагатися з купою ботів. Це фактично знищує бажання користувачів взагалі заходити в додаток.

Заборона розповідає про нові виклики для онлайн-ігор.


Схема в MMORPG за допомогою ШІ

Новий плагін ChatGPT, який з’явився на ринку в березні 2023 року, дозволив шахраям бути майже непомітними. Боти за допомогою сценаріїв штучного інтелекту навчилися настільки реалістично імітувати гравців-людей, що їх рідко коли запідозрить справжня людина, пише Business Insider.

«Оскільки багато онлайн-ігор використовують прості інтерфейси та винагороджують гравців за виконання повторюваних завдань, аферисти цим часто користуються. За допомогою автоматизованих програм вони легко накопичують ігрову валюту з нелюдською швидкістю. Пізніше ці винагороди продаються за реальні гроші на вторинних ринках», — розповідає автор матеріалу Еван Малмгрен.

Наразі грою, яка найбільше страждає від ботів, є випущена у 2013 році Old School RuneScape. У фантастичному світі Гіелінор гравці можуть вбивати монстрів, будувати будинки, видобувати корисні копалини в шахтах, займатися фермерством та виконувати квести. За десятиліття гра зросла до майже 2 млн активних гравців, її оцінюють як одну з найзавантаженіших MMORG. Old School RuneScape стала привабливою для ботів завдяки своїй простоті — для неї легко створити програму, яка вбиватиме передбачуваних монстрів та добуватиме ресурси. За підрахунками, від однієї чверті до однієї третини гравців у ній — боти. Обсяг чорного ринку гри щороку може сягати мільйонів доларів.

Читати більше новин в Telegram

Боти в онлайн-іграх: що означає для гравців

Ботери зазвичай діляться на дві категорії. Перша — звичайні гравці, які використовують автоматичні служби ботів, щоб обманом підвищити рівень навичок і пропустити менш цікаві частини гри. Друга — організовані шахраї, які запускають ботоферми, щоб масово збирати внутрішньоігрову валюту для продажу на вторинних ринках. Основна небезпека від активного поширення ботів — заповнення місць гри, де отримують здобич. Це робить їх недоступними для звичайних гравців. Боти також практично не дозволяють гравцям-людям потрапити в таблиці лідерів, які відстежують досягнення в грі.

Для кращої ідентифікації шахраїв розробники можуть встановити обмеження на рівні облікового запису, які не впливатимуть на реальних гравців, а лише на пропускну здатність ботів. Сюди входить:

  • автоматичне спостереження та виявлення підозрілої активності;
  • додавання невеликих затримок між виборами, щоб уповільнити процес;
  • обмеження символів для імен тощо.

Є й варіант піти жорсткішим шляхом: додати більше обмежень до безкоштовних облікових записів, як-от максимуми валюти та інвентарю, які зменшуються з часом або обмеження на торгівлю між гравцями для новачків. І насправді лише такі радикальні заходи дійсно зашкодять прибутковості ботерів. Просте блокування не вирішує проблеми — новий акаунт можна створити за лічені секунди.

Звичайні гравці можуть використати інструмент на кшталт Bot Detector, що перевіряють, чи був текст згенерований ШІ: так можна вирахувати підозрілих гравців та повідомити про них в службу підтримки.

З одного боку, неможливість відсіяти ботів назавжди спотворить економіку MMORPG. Адже навіть не маючи можливості спілкуватися як людина, боти домінували над значною частиною внутрішніх економік багатьох ігор. Але з іншого боку, сценарні боти згодом зможуть грати на руку видавцям онлайн-ігор. Такі онлайн-шутери, як PUBG і Fortnite, уже заповнені ботами зі штучним інтелектом, аби обдурити реальних користувачів та створити видимість високої популярності гри. Також ШІ допоможе урізноманітнити ігровий процес та зробити неігрових персонажів більш живими. Розробник ігор Replica Studios у травні 2023 року представив NPC зі штучним інтелектом, які можуть вести складні розмови з гравцями.

Раніше Заборона розповідала про випущені у 2023 році ігри жахливої якості та з чим це пов’язано.

Читати більше новин в Telegram

Сподобався матеріал?

Підтримай Заборону на Patreon, щоб ми могли випускати ще більше цікавих історій