100 000 воїнів ЗСУ: в Єврокомісії прояснили заяву Урсули фон дер Ляйен

Ilona Kivva
Автор:
  • Генштаб ЗСУ не розголошує втрати серед воїнів, але у серпні-2022 року було заявлено про 9 000 загиблих.
  • Президентка Єврокомісії під час промови 30 листопада 2022 року заявила, що Україна втратила у війні 100 000 захисників.
  • Запис звернення перемонтували та перезалили у соціальні мережі політикині через кілька годин після першої публікації.

Спічрайтери президентки Європейської комісії допустили помилку під час написання промови, вказавши дані з зовнішніх джерел. Число могло бути взяте з матеріалу видання BBC, в якому процитували припущення щодо втрат України та Росії у війні.

Заборона розповідає про скандал навколо промови Урсули фон дер Ляйен.


Виступ президентки Єврокомісії 30 листопада: подробиці скандалу

Урсула фон дер Ляйен (ХДС) виступила зі зверненням щодо створення спецтрибуналу, аби покарати державу-терористку за злочини в Україні, а також щодо плану конфіскації заморожених російських активів. Під час промови політична діячка заявила, що в Україні від початку повномасштабного вторгнення загинули понад 20 000 мирних жителів та 100 000 воїнів. Відеозвернення було оприлюднене на сайті Єврокомісії та у соцмережах фон дер Ляєн.

Зазначимо, що Генеральний штаб Збройних сил України не розповсюджує інформацію про кількість загиблих, адже це стратегічно важлива для ворога інформація. Станом на 22 серпня, за офіційними даними, померло 9 000 воїнів.

«Ми не можемо підтвердити цю цифру, акцентуємо, що втрати української армії є службовою інформацією і підпадають під гриф обмеження оприлюднення. Водночас якщо те, що озвучила глава Єврокомісії, дозволить притягнути до відповідальності країну-агресора, ми можемо лише підтримувати дії, які сприятимуть законному покаранню для тих, хто влаштував геноцид українського народу», — заявив керівник Управління зв’язків з громадськістю ЗСУ Богдан Сеник у коментарі «Українській правді».

Читати більше новин в Telegram

Через кілька годин після публікації виступ президентки Європейської комісії перемонтували, вирізавши цю частину, та знову опублікували у мережі. 

З’ясувалося, що спічрайтери Ляйен зробили помилку: під втратами 100 000 українських військових мали на увазі прямі, тобто загиблими, та санітарні (поранені).

Директорка з політичних комунікацій  ЄК Дана Спінат також вказала, що оцінка, озвучена президенткою головного виконавчого органу ЄС, була взята із зовнішніх джерел, та була покликана показати жорстокість Росії.

Інформація про 100 000 загиблих могла бути взята з матеріалу BBC від 10 листопада 2022 року «Ukraine war: US estimates 200,000 military casualties on all sides» (Війна в Україні: США оцінюють 200 000 військових втрат з усіх сторін), написаного з виступу генерала армії США Марка Міллі, припустив постійний експерт Центру громадянських свобод Володимир Яворський.

«А я, здається, знайшов, звідки могли взятися ці 100 000. Звісно Єврокомісія не рахує ці втрати. Ще 10 листопада BBC зробило публікацію, але там є ось така пряма цитата: “You’re looking at well over 100,000 Russian soldiers killed and wounded,” Gen Milley said. “Same thing probably on the Ukrainian side.” [“Ви бачите понад 100 000 убитих і поранених російських солдатів”, – сказав генерал Міллі. “Те саме, ймовірно, з українського боку”]. Але ЗМІ розтиражували, що з обох боків загинуло близько 100 000 військових», — пояснив Яворський.

Раніше Заборона розповідала про головні причини, через які Генштаб ЗСУ не розголошує інформацію про втрати серед захисників України.

Читати більше новин в Telegram

Сподобався матеріал?

Підтримай Заборону на Patreon, щоб ми могли випускати ще більше цікавих історій

Нагору