Читаєте зараз
В Естонії хочуть заборонити прокремлівські канали

В Естонії хочуть заборонити прокремлівські канали

Iryna Troian
Автор:
Estonia
  • Віцеспікер парламенту Естонії закликав припинити мовлення російських телеканалів в країні. 
  • Ханно Певкур вважає, що ці ЗМІ поширюють пропаганду, яка загрожує безпеці Естонії.
  • Раніше діяльність окремих російських телеканалів заборонили в Литві, Латвії та Україні.

Перший віцеспікер парламенту Естонії Ханно Певкур виступив за закриття проросійських каналів. За його словами, вони поширюють пропаганду російської верхівки влади та загрожують безпеці Естонії.

Заборона розповідає про позицію парламентарія та про подібні дії щодо російських ЗМІ в інших країнах.


ЗМІ Росії є загрозою для безпеки — Ханно Певкур

Віцеспікер парламенту Естонії від Партії реформ Ханно Певкур закликав заборонити в країні проросійські телеканали з міркувань безпеки.

«На думку людей і суспільства безпосередньо впливає те, яку медійну картину вони споживають і як формується їхній медійний простір. Ні для кого не секрет, що підконтрольні Кремлю канали, перш за все ‘Первый канал’, RT і PBK, а також багато інших, приховано поширюють пропаганду російської верхівки влади», — заявив Ханно Певкур.

Також віцеспікер зазначив, що у російському токшоу «Вечер с Владимиром Соловьевым» виривають фрази з контексту і цитують естонців, які розповсюджують вигідні для Росії наративи. 

«Поширення пропаганди Кремля стає причиною нестабільності в Естонії. Перебування поза культурним простором Європи безперечно суперечить інтересам Естонії. Звичайно, не кожен наратив Кремля переслідує лише військові інтереси. Для розколу сусідів, які взяли курс на Захід, підходять й розмови про ‘гомопропаганду’ та ‘утиски співвітчизників’», — наголосив віцеспікер парламенту. 

Він також нагадав, що в Естонії є велика кількість виборців, для яких російська мова — рідна. Тому ці люди віддають перевагу російському інформаційному простору, а цим, на думку Певкура, зловживають деякі політики.

Заборона російських ЗМІ в інших країнах: що відомо 

У 2020 році Литовська комісія з радіо та телебачення заборонила мовлення російського каналу Russia Today через його зв’язок із кремлівським пропагандистом Дмитром Кисельовим, пише Deutsche Welle. Раніше, ще з 2014 року, щодо нього Рада Євросоюзу ввела санкції й під заборону потрапили п’ять телеканалів російського державного мовника. 

У лютому 2021 року латвійська Національна рада з електронних засобів масової інформації (НРЕЗМІ) ухвалила рішення про заборону трансляції телеканалу «Россия-РТР» строком на рік. Голова Ради Івар Аболіньш зазначив, що таким чином Латвія захищає свій інформаційний простір.

Саме на каналі «Россия-РТР» ще у 2020 році НРЕЗМІ зафіксувала розпалювання ненависті: під час однієї із телепередач Україну назвали «терористичною державою», а п’ятого президента Петра Порошенка — «терористом». Також у 2021 році у Латвії виключили із трансляції 16 російських телеканалів через те, що їхній представник в країні невідомий. 

З початку російсько-української війни в Україні було введено ряд санкцій проти російських ЗМІ, літератури, соцмереж тощо. Наприклад, у березні 2014 року в Україні Київський окружний адміністративний суд задовольнив позов Нацради з питань телебачення і радіомовлення щодо заборони окремих російських телеканалів. Під заборону, зокрема, потрапили «РТР-Планета», НТВ, «Россия-24», «Первый канал» тощо. 

У 2017 році президент України Петро Порошенко ввів у дію санкції проти російських соцмереж, як-от «Одноклассники», «Вконтакте», а також російських телекомпаній «РТР-Планета», «Россия-24», тощо. 

У березні 2021 року президент України Володимир Зеленський підписав указ про санкції щодо низки російських ЗМІ, чиновників і силовиків. Зокрема під санкції потрапили агентства «РИА Новости», «ТАСС», «Газета.ru», «Лента.ru» та інші. 

Russia Today в Німеччині: як на це відреагували в Росії

1 лютого 2022 року Комісія з питань ліцензування та нагляду за ЗМІ в Німеччині заборонила трансляцію на території країни телевізійної програми Russia Today Deutschland (RTD). Таке рішення ухвалили через відсутність необхідної ліцензії для мовлення. Відтак, в Німеччині заборонили показ RTD в інтернеті, через супутник та застосунки RT News. 

У відповідь на заборону російського телеканалу в Німеччині в Росії влада оголосила про закриття німецького мовника у Москві — Deutsche Welle. Відповідно до рішення акредитацію всіх співробітників DW анулюють та заборонять їм в’їзд до РФ, а ЗМІ визнати іноземним агентом. 

В DW заявили, що приймуть юридичні міри щодо дій російської влади. «Це ще одна ознака того, що російський уряд не зацікавлений у свободі преси та свободі думок. Навіть якщо нам доведеться покинути країну, ми активніше висвітлюватимемо події в Росії» , — зазначив генеральний директор DW Пітер Лімбур. 

Раніше Заборона розповідала про заборону ввозити російські книги з імперським змістом та борються із пропагандистською літературою з Росії.

Сподобався матеріал?

Підтримай Заборону на Patreon, щоб ми могли випускати ще більше цікавих історій

Нагору