Євген Гончаров — співзасновник просвітнього майданчика Module та музичних лейблів Dnipropop і Abstract Beats. За п’ять років він створив у Дніпрі культурний простір, що охоплює концертну зону, нічний клуб, дві студії звукозапису, вініловий магазин і багато іншого. Гончаров став одним з героїв другого сезону нашого документального серіалу «Підпалюй». Раніше ми писали про активістку з Дніпра Олю Полякову. Заборона розповідає, з чого все починалось та як зруйнований палац культури МВС перетворився на сучасний простір для проведення вечірок і фестивалів.
Що таке Module?
Митцівня Module у Дніпрі — це проєкт, що поєднує на одній території концертний простір, нічний клуб, репетиційну базу, дві студії звукозапису, вініловий магазин, фалафель-ресторан тощо. Майданчик створили восени 2016 року, аби розвивати культурне та музичне життя в місті. Один зі співзасновників Module Євген Гончаров розповідає, що назву проєкту обрали саме через одночасне поєднання різноманітних процесів.
«Module схожий на великий торговельний комплекс, куди приходиш і отримуєш супермаркет, купу магазинів, ресторани і дозвілля. Тільки ми розраховані на аудиторію, яка думає по-іншому», — говорить Євген.
З чого все почалося?
У 12 років Гончаров потрапив на свою першу дискотеку у клубі «Пілот». А згодом почав займатися брейк-дансом, катався з друзями Україною, вивчав, як створюють фестивалі та вечірки, і зрештою вирішив робити свою.
«Перша вечірка була у стилі драм-н-бейс у невеликому клубі Дніпра — «Кінгстон». Я в той час любив цей напрям електронної музики. Ми провели вечірку, зібрали 200 людей — і тут усе почалося», — розповідає Гончаров.
Після цього хлопець разом з друзями влаштовував вечірки декілька разів на місяць, змінюючи музичні стилі та локації. А 2010-го вони об’єдналися у лейбл Abstract Beats — ком’юніті, що й сьогодні спеціалізується на промоції нетанцювальної музики: даунтемпо, абстрактного хіп-хопу і трип-хопу. Євген пояснює, що команда лейблу робила акцент на музиці, яку вважала більш інтелектуальною і цікавою для слухання. За понад 10 років вони успішно створили понад 30 вечірок у різних локаціях у Дніпрі. Іноді на них приходило приблизно 400 людей, і на той час це був успіх.
Так команда зрозуміла, що потрібно розвиватися, і обрала для власного приміщення напівзруйнований колишній палац культури МВС. Раніше там проводили бали, де нагороджували та підвищували працівників міліції. Одне з приміщень, де свого часу друкували повістки та агітаційні матеріали, стало локацією для Module.
«Міліція того часу була для покарань і принижень, а не для служби та допомоги, як зараз себе позиціонує нова поліція. І тепер у цьому місці відбуваються вечірки й концерти, де розвивається культура. Тож ця будівля знайшла своє нове життя», — наголошує Гончаров.
Однак Module, яким він є зараз, став таким не одразу. Євген розповідає, що будівля була в жахливому стані: дерев’яна підлога з дірками, обдерті стіни, не було ні води, ні сантехніки. Аби надати місцю пристойний вигляд, вирівняли підлогу, пофарбували стіни, встановили витяжку та кондиціонер для опалення. Після цього на Гелловін команда спробувала влаштувати першу вечірку у новому приміщенні і запросила для живого виступу гурт «Хамерман знищує віруси».
«Це був успіх. Прийшло усе наше ком’юніті, яке ми зібрали до цього своїми вечірками. Люди побачили, що приміщення має потенціал, і ось так з’явилося багато волонтерів, які допомогли фарбувати стіни, приносили меблі, сталінські величезні шафи, дивани. Ми до сьогодні зберігаємо більшість речей як нагадування, як багато людей нам допомагало, щоб це місце могло жити», — говорить Гончаров.
Для кого створили Module?
Проєкт створювали як культурний майданчик для просвіти в питаннях музики й мистецтва та водночас як протест проти обмеженості людей. На думку Гончарова, Дніпро стоїть на трьох китах: караоке з музикою 90-х, кальянах і шаурмі. Це єдині види розваг, що зазвичай приваблюють мешканців міста.
«Ми ж намагаємося запропонувати альтернативу і, на наш погляд, певне інакомислення. Бо це суперечить загальній думці людей у нашому місті», — пояснює він.
Module створили для людей, яких цікавить розвиток музичного та культурного смаку, яким не байдуже місто і рівень освіченості у ньому. Аудиторія проєкту поєднує в собі неформалів, панків, рокерів, хіп-хоперів, музичних продюсерів, скейтерів і ЛГБТ-спільноту.
Як функціонує Module зараз?
Наразі в культурному просторі існують дві студії звукозапису, одна з них належить групі «Дзьоб», де пише музику саунд-інженер Макс Андрух. В іншій студії музичного продюсера Юри Буличева Monotonne створюють музику для лейблу Dnipropop.
«Крім них, у нас нещодавно відкрився магазин вінілу. Це перший магазин в місті, який продає вінілові пластинки з електронною музикою», — пояснює Євген.
В культурному просторі облаштована репетиційна база, тут відбуваються концерти, вечірки, рейви, іноді чемпіонати з настільного тенісу та кіноклуб. Ще є музична лабораторія, де молоді й талановиті музиканти можуть безкоштовно грати й розвивати свої навички. З цим їм допомагають музичні інженери, які вчать писати музику і діляться досвідом.
«Також ми готуємо фалафель, який створив мандрівник Олексій Орлов. Він їздив по світу, збирав рецепти різних фалафелів і винайшов свій. Поки що в тестовому режимі, але він уже годує людей — ті кажуть, що це топовий фалафель якщо не на всю Україну, то в Дніпрі точно», — говорить Євген.
Які існують складнощі?
Найбільше для розвитку проєкту не вистачає фінансів, моральних ресурсів і більшої аудиторії. Євген хоче привозити музичних експертів, але якщо люди не приходять, витрати на гостя не окуповуються.
«На жаль, у нас іноді немає можливості запросити кращих гостей. Тому що попередніх ми ще не відбили, знову беремо в борг і намагаємося перекрити цей виліт з бюджету іншими івентами. Ці моменти сильно впливають на фінанси і важко сприймаються морально. Ти стараєшся, знаходиш гостей, але не отримуєш відгуку від публіки», — каже він.
На думку Гончарова, щоб ситуація змінилася, має змінитися покоління. Він вважає, що на зміну людям, які полюбляють попсу та диско 80-х, має прийти молодь, більш відкрита до нового та експериментального в музиці.
Чому це важливо?
Євген хотів би змінити світогляд людей, їхнє сприйняття культури, музики і міста загалом. Він мріє про місто, в якому буде комфортно жити. Мріє, аби Дніпро було схоже на європейське місто, де пріоритетом і найголовнішою цінністю є жителі.
«Власне для цього ми намагаємося щось зробити, змінити, навчити. Створити середовище, в якому нам самим і іншим буде комфортно жити і працювати», — говорить він.
Поки ми готували цей матеріал, Module з усіма його майданчиками був вимушений змінити місце розташування. Територію, яку орендували дніпровські чейнджмейкери, придбав великий забудовник і, скоріш за все, знесе будівлю МВС. Євген розповів Забороні, що Module має залишити будівлю до 1 грудня, тому вони провели дві прощальні вечірки і швидко вивозять меблі та обладнання. «Далі плануємо трохи відпочити, але паралельно вже шукаємо новий майданчик. Сподіваємося, що він буде ще більшим та зручнішим й ми зі своїм досвідом, який накопичили за 5 років діяльності Module, зможемо зробити ще крутіший та якісніший культурний простір», — підкреслив Євген.
Більше матеріалів про другий сезон «Підпалюй» читайте тут:
- Хочу щось змінити у своєму місті, але не знаю як. Герої першого сезону «Підпалюй» діляться своїм досвідом
- Мода на мозаїки, чистоту та збереження міського простору. Що ми бачили на зйомках другого сезону Підпалюй у Чернігові
- Індустріальне місто з душею та історіями. Як ми знімали другий сезон Підпалюй у Запоріжжі
- Місто контрастів, сильних жінок та музичних артпросторів. Що ми бачили на зйомках другого сезону «Підпалюй» у Дніпрі
- Медузи, спекотне літо та нові міста. Як ми знімали другий сезон Підпалюй у Бердянську